Rozliczenia robione przez wirtualne biuro
Wirtualne biuro oprócz tego, że zajmuje się obsługą różnych połączeń firmowych oraz adresu emailowego swojego klienta, może także zająć się prowadzeniem firmowej księgowości. Wówczas do zadań pracowników wirtualnego biura będzie należało wystawianie dokumentów potrzebnych do wypłacania comiesięcznego wynagrodzenia tym pracownikom firmowym, którzy są zatrudnieni na podstawie umów-zleceń. Dodatkowo pracownicy wirtualnego biura będą prowadzili całą dokumentację przyjmowanych i realizowanych przez firmę zleceń. Pomoże to klientowi w prowadzeniu rozliczeń zarówno ze zleceniodawcami, jak i z Urzędem Skarbowym. Dzięki temu właściciel firmy korzystającej z usług wirtualnego biura będzie posiadał porządek w swojej dokumentacji.
Ewidencja firmowych rozmów wychodzących przez pracowników wirtualnego biura
Wirtualne biuro wynajęte przez jakąś firmę zajmuje się świadczeniem na jej rzecz bardzo różnych usług. Jedną z takich usług jest wsparcie informatyczne. W przypadku podjęcia współpracy z nową firmą pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc w stworzeniu wewnętrznej telefonii firmowej. Jest to bardzo ważne w przypadku dużych firm, które posiadają duże przedsiębiorstwa i zajmują się produkcją różnych wyrobów. Pracownicy wirtualnego biura zajmują się także obsługą firmowych rozmów wychodzących. Są to rozmowy z innymi pracownikami pracującymi w różnych oddziałach firmy, a także rozmowy z kontrahentami i klientami czekającymi na odpowiedź w sprawie swojego zamówienia. Pracownicy wirtualnego biura prowadzą, więc, dokładną ewidencję firmowych rozmów wychodzących.
Warunki współpracy z firmą prowadzącą wirtualne biuro
Rozpoczęcie współpracy z firmą prowadzącą wirtualne biuro opiera się na podpisanej umowie. W takiej umowie zawarte będą warunki wzajemnej współpracy i dokładnie wypunktowane obowiązki pracowników wirtualnego biura. Będą oni odpowiadali za jakość funkcjonowania wirtualnego biura, a od zadowolenia ich klienta zależeć będzie czy umowa na mocy której działa wirtualne biuro będzie przedłużana. Po okresie dobrej i zadowalającej współpracy będzie można podpisać najkorzystniejszą dla obu stron umowę na czas nieokreślony. Klienci będą mieli także możliwość poprosić o rozszerzenie obowiązków wirtualnego biura, a dzięki temu ich codzienna praca będzie jeszcze lepiej zorganizowana. Posiadanie zadowolonych klientów pozwala także wirtualnym biurom na rozszerzanie swojej działalności.