O przewozach międzynarodowych

ia to możliwość uzyskania tańszego przejazdu dla osób zainteresowanych wyjazdem za granicę a także sposób na uzyskanie niewielkiej ilości pieniędzy przez kierującego. Najczęściej kierowcy pokonujący dalekie trasy poruszają się bus

O przewozach międzynarodowych

Przewóz osób na własną rękę

Bardzo często w Internecie możemy natknąć się na ogłoszenia dotyczące wolnych miejsc na przykład w busach wyjeżdżających za granicę. Takie ogłoszenia to możliwość uzyskania tańszego przejazdu dla osób zainteresowanych wyjazdem za granicę a także sposób na uzyskanie niewielkiej ilości pieniędzy przez kierującego. Najczęściej kierowcy pokonujący dalekie trasy poruszają się busami, które posiadają kilka miejsc. Warto wtedy zabrać dodatkowych pasażerów ? dla właściciela pojazdu może to stanowić znaczny wkład w paliwo, a dla osób korzystających z takiej formy transportu może być to naprawdę wygodny przejazd w korzystnej cenie. Nic dziwnego, że taki transport busem jest bardzo rozpowszechniony i wiele osób korzysta z tej możliwości pokonania dalekiej trasy.


Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Współczesne autobusy miejskie

Autobusy miejskie istnieją obecnie w wielu wersjach długościowych, aby umożliwić dostosowanie pojazdu do warunków eksploatacyjnych obsługiwanych linii.

Rozwojowi ulegały też systemy informacyjne. Dotyczy to wszystkich pojazdów komunikacji publicznej, jednak w autobusach miejskich jest najważniejsze. Początkowo stosowano napisy na nadwoziu, a następnie wymienne systemy tablic (?dekoracja?). Krokiem w przód były systemy z przewijaną taśmą, na której wypisuje się wszystkie możliwe trasy. Największym postępem były tablice pikselowe, a w dalszym rozwoju ? diodowe i ekranowe, co bardzo ułatwia zmianę wyświetlanej informacji i poprawia widoczność.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski



© 2019 http://tsd.warszawa.pl/